Kurtalan Meslek Yüksekokulu 2022-2023 Eğitim- Öğretim Yıllı Öğrenci Bilgi Klavuzu

Kurtalan Meslek Yüksekokulu 2022-2023 Eğitim- Öğretim Yıllı Öğrenci Bilgi Klavuzu

1. E- devlet üzerinde e-kayıt yaptım. Meslek yüksekokulunuza belge getirmem gerekiyor mu?

·22-24 Ağustos 2022 tarihleri arasında e-devlet üzerinden üniversite kayıtlarını yapacaklardır,

·E-devlet sistemi üzerinden kayıt yapmayan öğrenciler 22-26 Ağustos 2022 tarihleri arasında Üniversitemize gelerek yüz yüze kayıt yapacaklardır.

.E-Devlet’ten kayıt yaptıran öğrencilerin kayıt için Meslek Yüksekokulumuza gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.

2. E- Devlet üzerinden kaydımı yapmama rağmen neden pasif öğrenci olarak görünüyorum?

·  E-Devlet üzerinden öğrenci belgesi alabiliyorsanız kaydınızda herhangi bir sorun yoktur. Henüz ders kaydınız yapılmadığı için pasif öğrenci olarak görünüyorsunuz. Ders kaydınız yapıldığı takdirde aktif öğrenci olarak görüneceksiniz.

3.Dersler nasıl işlenecek?

·  2022-2023 eğitim ve öğretim yılında da örgün öğretim programlarında eğitimin yüz yüze sürdürülmesine

· Yükseköğretim kurumlarımızın sistemlerinde uzaktan öğretimin "Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar" çerçevesinde yüz yüze eğitimi destekleyici olarak yer almasının sağlanmasına

· Örgün öğretim programlarda ara, dönem sonu ve bütünleme sınavlarının sadece yüz yüze yapılması kararlaştırılmıştır.

Akademik takvim için tıklayınız.

4.  Uzaktan Eğitim Sistemi hakkında bilgi nereden alabilirim?

·   Uzaktan eğitim ile verilen dersler için ALSM sitemi kullanılacaktır. ALSM giriş için tıklayınız.

5.  Yeni kayıtlı öğrenciyim, sisteme girmek için ne yapmalıyım?

·    Meslek Yüksekokulumuza ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerin kullanıcı adı Okul Numarası; parolası da T.C. Kimlik Numarasının ilk 5 hanesidir.

·   Sisteme giriş için tıklayınız

·   Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

·    Dilerseniz sisteme E-Devlet ile giriş yapabilirsiniz.

6.   Şifremi unuttum, sisteme girmek için ne yapmalıyım?

·   https://obs.siirt.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden şifremi unuttum kısmına tıklayarak yeni şifre edinebilirsiniz.

7.   Öğrenci Bilgi Sistemi ile ulaşabileceğim  bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?

·     "Öğrenci Bilgi Sistemi" ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, fotoğraf güncellemenizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme işlemlerinizi, harç ödeme işlemlerinizi kontrol edebilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz

8.    Ders kaydımı nasıl yaptırabilirim?

·   Ders Kayıtları akademik takvimde belirtilen tarihler arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden öğrenci tarafından yapılacaktır.

·   Meslek Yüksekokulumuza 2022 yılında kayıt yapan öğrencilerimizin güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılacaktır. Harç borcu olan öğrencilerin ise harç ödemesi yaptıktan sonra ders kaydı öğrenci işleri tarafından yapılacaktır.

9.   Harcımı ne zaman ve nasıl yatıracağım?

·  Dönem uzatan ve 2. üniversiteden  dolayı çıkan harcınızı  Ziraat Bankası ATM’lerinden veya internet bankacılığı şubesinden öğrenci numaranızı veya T.C. kimlik numaranızı girerek yatırabilirsiniz. Harç ücreti her bölüm için dönemlik olarak Öğrenci Bilgi sitemi üzerinden hesaplanmaktadır.

10.  %10’a giren öğrencilere öğrenim ücreti/harç miktarı ile ilgili nasıl bir işlem yapılır.

·   Meslek Yüksekokulumuzda ikinci öğretim programları aktif değildir.

11.    Derslere devam zorunluluğu var mıdır?

·    Meslek Yüksekokulumuzda derslere %80 devam zorunluluğu vardır. Örneğin bir yarıyılda toplam 100 saat okutulan bir derse en az 80 saat devam edilmelidir. Bu şartı yerine getirmeyen öğrenciler devamsızlıktan kalır ve not kartlarında “D” harfi görünür.

·   Devamsızlıktan kalan öğrenciler ara sınav, mazeret sınavı, bütünleme sınavına ve tek ders sınavına giremez.

·  Uzaktan eğitim süresince devam zorunluluğu hakkındaki bilgiler en kısa sürede siirt.edu.tr adresinde yayımlanacaktır.

12.  Hazırlık sınıfı muafiyet sınavı yapılacak mı?

·  Üniversitemiz bünyesinde hazırlık sınıfı öğrencileri derslerini Yabancı Diller Yüksekokulunda almaktadırlar. Hazırlık okuyan öğrenciler gerekli bilgiye https://yabancidiller.siirt.edu.tr/ adresinden ulaşabilir.

13.  Kayıt dondurma başvurusu ne zaman ve nasıl yapılır?

. Öğrenimine sağlık, askerlik, ekonomik ve sosyal nedenler ile devam etmek istemeyen öğrencilerden, izin/kayıt dondurmak isteyenler kesin kaydını yaptırdıktan sonra gerekçelerini belgeleyerek bir dilekçe ile ilgili Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine başvuracaklardır.

·   Kayıt dondurma başvuruları eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde Öğrenci İşleri başvurularak yapılabilir.

·  Öğrenciler haklı ve geçerli sebeplerle, ilgili yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl olmak üzere dondurma isteğinde bulunabilir

·  Kayıt dondurma ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

14.   Kayıt dondurma ile kayıt yaptırmamak arasında bir fark var mı?

·     Kayıt donduran öğrencinin azami kanuni öğrenim süresi kayıt dondurma süresi kadar artırılır. Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave edilir.

15.  Meslek Yüksekokulu içinde bir bölümden başka bir bölüme yatay geçiş olanağı var mı?

·  Kazandığınız bölümden başka bir bölüme  yatay geçiş yapmak istiyorsanız Merkezi Yerleştirme Yatay Geçiş Şartlarını sağlamanız gerekmektedir.

16.  Başka bir Meslek Üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?

·   Meslek Yüksekokulumuzdan başka bir Üniversiteye yatay geçiş yapmak için bir dönem beklemeniz gerekmektedir.

·    Yatay geçiş şartları Üniversiteler arasında değişiklik gösterebileceğinden, ilgili konu hakkında bilgiyi geçiş yapacağınız Üniversiteden almanız gerekmektedir.

17.  Ders muafiyeti nedir? Nasıl gerçekleştirilir?

·   Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden, daha önce Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş olanlar, o yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları dersler için, ilgili fakülteye not belgesinin aslı ve ders içerikleriyle birlikte, eğitim-öğretimin başlamasından itibaren 15 gün içinde bir dilekçe ile müracaat ederek muafiyet talep edebilir.

·    Muaf olunan dersler Transkriptte "M" harfiyle görülmektedir.

·    Muaf derslerinizin toplamı 45 AKTS üstüyse bir üst sınıfa intibak işleminiz gerçekleşir.

18.  Sınav sonuçlarına itiraz nasıl olur?

·   Öğrencinin 100’lük sisteme göre aldığı not, akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir. İlan edilen sınav sonucuna itiraz, ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde ilgili birime yazılı olarak yapılır. Öğretim elemanı, itirazı iki iş günü içerisinde maddi hata bakımından değerlendirir. Maddi hata belirlenmesi durumunda, öğrencinin aldığı not ilgili yönetim kurulu kararıyla düzeltilir. İtirazın neticesi öğrenciye bildirilir.

19.  Mazeret Sınavı nedir? Başvuru nasıl yapılır?

·    Mazereti nedeniyle ara sınava giremeyen öğrenciler için yapılan sınavdır. Sınavlara mazeretleri nedeni ile giremeyen öğrenciler mazeretlerini belirten belgeyi bir dilekçe ekinde sınav tarihinden itibaren en geç beş gün içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe teslim ederler. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere sınavların bitiminden itibaren on beş gün içerisinde mazeret sınavı yapılır.

·   Ara sınav dışında kalan diğer sınavlara mazeret başvurusu yapılamaz.

20.   Kayıt Sildirme işlemi nasıl yapılır?

·    Meslek Yüksekokulundan kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Meslek Yüksekokuluna kayıtlı öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvururlar. İlişik kesme belgesi doldurarak ilgili birimlere gerekli imzaları attırılır.

·   Kaydı silinen  öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.

·   Kayıt silme için öğrencinin bizzat veya noter onaylı vekâletname verdiği şahıs yapabilir.

·   Kayıt silmede öğrenci kimliğinin verilmesi zorunludur.

21.    Kimlik kartının kaybolması veya  çalınması durumunda yapılması gereken işlemler nelerdir.

·    Birimimiz Öğrenci İşlerine başvurarak veya Ziraat Bankası Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni kimlik talebinde bulunulabilir.

22.  Kişisel bilgilerimde değişiklik, düzeltme olduğu zaman ne yapmalıyım?

·    İsim, soy isim veya nüfus kimlik bilgilerinde (Ana adı, Baba adı, Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali vb.) değişiklik ya da düzeltme olmuş ise yeni nüfus cüzdanı, varsa mahkeme kararının  onaylı bir sureti dilekçe ekinde  bağlı bulunulan akademik birime müracaat edilir. Eğer değişiklik yeni kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa yeni kimlik kartı istediğinizi belirtmelisiniz. Belirtilen tarihte eski öğrenci kimlik kartını teslim edip yeni kimlik kartı alınır.

23.   Danışmanım kimdir? Nasıl öğrenebilirim? Görevi nedir?

·    Her öğrenciye akademik programı izlemesini sağlamak üzere bir öğretim elemanı danışman olarak atanır.

·   Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını dikkate alarak öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur ve öğrencinin ders kaydını onaylar

·   Danışman, öğrencinin öğrenimini başarılı olarak sürdürmesi ve kanunda öngörülen sürede tamamlayabilmesi için öğrencinin ders durumunu sürekli olarak izler ve öğrenciyi yönlendirir.

·  Danışman, bölümde izlenecek öğretim planı, Siirt Üniversitesi Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve diğer ilgili yönetmelik ve yönergelerde belirtilen hususlarda öğrenciyi aydınlatır.

·  Danışman, Bölüm/Program Başkanlığının görüşünü alarak gerekli gördüğü hallerde öğrenci ailesine bilgi verir.

· Danışman, maddi sıkıntı içerisinde bulunan öğrencilerin yardım fonlarından yararlanmalarını sağlamak için gerekli girişimlerde bulunur.

24.  Katkı payımı sehven fazla ödedim. Ödediğim fazla miktarı geri alabilir miyim?

·  Katkı payını sehven fazla ödeyen öğrenci dekont (ödeme belgesi) ve dilekçe ile bağlı bulunduğu akademik birim öğrenci işlerine müracaat edilmesi halinde iade edilir.

25.  Siirt Üniversitesinde  yaz okulu açılmakta mıdır?

·  Meslek Yüksekokulumuz yaz okulu uygulaması bulunmamaktadır. 

26.   Başka bir Üniversitede yaz okulunda okumam için ne yapmam gerekmektedir?

·    Diğer Üniversitelerde yaz okulundan ders alacak öğrenciler bütünleme sınavlarının ilan edildiği tarihten itibaren ilk beş işgünü mesai bitimine kadar bir dilekçe ekinde diğer Üniversiteden alacağı derslerin içerikleri ile birlikte bölüm başkanlığına müracaat ederler.

·  Yaz okulunda öğrenciler kredisine bakılmaksızın Yaz döneminde, dönemde en fazla 3 ders alabilir.

27. Barınma imkânları nelerdir?

. İlçe merkezinde KYK bağlı kız yurdu bulunmaktadır. Erkek yurdu için Siirt Merkezde KYK yurtları mevcuttur. Erkek öğrenciler merkezden Kurtalan’a KYK tarafından oluşturulan ring seferler vasıtasıyla ulaşım sağlayabilmektedir.

. KYK iletişim için   (0484) 411 5609 numaralı telefon ile iletişim sağlayabilirsiniz.

28.  Duyuruları ve diğer bilgileri nerden takip edebilirim?

·    Duyuruları ve diğer bilgileri kurtalanmyo.siirt.edu.tr adresinden ve aşağıda belirtilen sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.

https://www.facebook.com/kurtalanmyo.myo.1 

https://www.instagram.com/kurtalan_myo

iletişim: 0484 411 4242

mail adresi: kurtalanmyo@siirt.edu.tr

Dr. Öğr. Üyesi SÜLEYMAN ÇELİK (0484) 411-4242 / 4010
Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
1.7.2022